
Charlotta Andersson Vergos
Support – KundserviceJag började på Miljödata i januari 2025 och har sedan dess haft rollen som kundsupport. Mitt jobb handlar om att hjälpa och vägleda våra kunder så att de kan använda våra system på bästa sätt. Det innebär dagliga möten med kunder via Teams, supportärenden i våra system och en hel del telefonsamtal. Jag tycker att det är otroligt givande att kunna göra skillnad för våra kunder samt att hjälpa dem lösa problem och se till att de får ett verkligt värde av våra system.
Det bästa med att jobba i mitt team är att vi har en väldigt hjälpsam och öppen atmosfär. Vi strävar mot samma mål och ser alla kunder som gemensamma, vilket skapar en riktigt bra lagkänsla. Miljödata som arbetsplats är också fantastisk, det är högt i tak, vi har roligt tillsammans och det finns alltid någon att fråga om hjälp.
Som ny i rollen är en av mina största utmaningar att lära mig alla system, men jag tar mig an det genom att lyssna in, sitta bredvid erfarna kollegor och ta del av utbildningar. Jag vill hela tiden utvecklas för att kunna ge kunderna bästa möjliga stöd.
Om jag ska nämna min superkraft så är det min förmåga att skapa relationer. Jag har lätt för att läsa av människor och bemöta dem oavsett vilket humör de är på. Vilket hjälper mig mycket i mitt arbete, både med kunder och kollegor.
På fritiden gillar jag att träna, gärna på pass eller med styrketräning. Jag har två hundar som tar en del av min tid, och jag älskar att vara ute i naturen. Att laga mat är också ett stort intresse, och om jag får välja blir det helst skaldjur, där en riktigt god pasta med scampi är en favorit! När jag verkligen vill koppla av lyssnar jag på en lättsam podcast.
En dröm jag har för framtiden är att någon gång testa att bo utomlands under en period, kanske i Palma, som jag verkligen tycker om. Men just nu trivs jag otroligt bra här på Miljödata, där varje dag innebär nya möjligheter att hjälpa kunder och utvecklas i min roll!